פרק #35 – תם אהרון

לינק להורדה ישירה

תם אהרון הוא סאטיריקן, סטנדאפיסט, כותב ויוצר. הוא נולד ברמת גן וגדל ברעננה. לאחר השירות הצבאי עבד כשנתיים בהייטק, ובמהלכם החל להופיע כסטנדאפיסט. בעקבות עבודות הסטנד אפ שלו, קיבל הצעה להגיש פינה בתכנית של קיציס, ולאחר מכן הצטרף לצוות ״גב האומה״ ככותב וכפאנליסט.

תם גר בתל אביב. הוא בן 25, והוא תימני (מסתבר שזה עניין).

על מה דיברנו:
כריס רוק, ליאור שליין, כתיבת בדיחות, ביבי, בוז׳י, בר רפאלי, NBA, הסרט החדש של דיקפריו, שפעת עם חום גבוה, ציונות, מזרחים, תימנים, רוק 30, אמונה, סיינפלד, אמריקן פאי, חנוך דאום ועוד הרבה דברים.

הבעיה הטכנית שממנה סבלנו בפרק הקודם עדיין פה. יצאנו ילדים. אנחנו עובדים על תיקון התקלה ומקווים שלפרק הבא כבר הכל יהיה בסדר בחזרה. סליחה.

לינקים חשובים:
הסטנד אפ של תם אהרון
גב האומה
התכנית של קיציס
הטריילר לסרט החדש של דיקפריו
טינה פיי בתור שרה פיילין

10 מחשבות על “פרק #35 – תם אהרון

  1. They took are job! הגיב:

    שמעו יש לכם אחלה תוכנית שאני נהנה ממנה מאוד. אממה כבר פרק שני שיש טיקים בהקלטה. בחייאת זומזום , תסדרו את זה.

    אהבתי

  2. general_pod הגיב:

    פרק מצוין. תום אחלה מרואיין. ונשמע שיש לכם כימיה טובה איתו.

    דווקא החמש דקות האחרונות על מה ההגדרה של "תימניות" ואיך היא באה או לא באה לידי ביטוי בחיים שלו היו ממש מעניינות ועם המון פוטנציאל, חבל שלא המשכתם עוד קצת. למרות שהיה נשמע כאילו זה נושא טעון אצלו ולא בא לו להתעסק עם זה.

    לגבי הסללה ומחיקה תרבותית, לא מפתיע שזה דווקא דורון שמסרב להכיר בדיכוי ובחוסר היצוג המזרחי, ומיד אחר כך מנסה להבין למה ישראלים לא רוצים לראות ערבים (מוסלמים יהודים או נוצרים) בפרסומות ועל המסך. קצת אירוני שזה נאמר שעה אחרי שכולם מסכימים שהוא (דורון) מהווה את מודל היופי הגברי בישראל.
    חבל שבשם איזו תפישה ציונית רומנטית אתם פעם אחר פעם נמנעים מחיפוש אחר תשובות אמיתיות ונשארים באיזו מציאות מדומיינת ושטחית שנובעת ברובה מבורות מביכה. היינו שמחות לשמוע יותר את ראם, נראה שהוא מבין עניין ושיש לו ידע נרחב ומעמיק בהמון תחומים, אבל זה נראה שהוא לא מקבל מספיק זמן מיקרופון.

    פחות הפריעו לנו הטיקים כמו העובדה ששומעים את תום טוחן ערגליות כאילו אין מחר. 🙂

    אהבתי

    1. Doron Nir הגיב:

      היי גנרל, כאן דורון. נראה לי שהנקודה כאן פוספסה טיפה. הטענה שלי לגבי פרסומות היתה שדווקא האוכלוסיות המזרחיות בישראל הן אלה שמקדמות אידאל יופי מערבי-אירופאי ואנטי-ערבי. בין אם זה החלקת שיער, חמצון, וכל שאר האלמנטים שגורמים לנשים מארצות ערב להיראות כמו אירופאיות.
      באשר אלי, אני לא מסרב להכיר בדיכוי המזרחי, אלא להבין מה עושים מעכשיו הלאה.
      הפתרון בעיני הוא תמיד שחרור הכלכלה מכבלי השלטון כדי לאפשר לכמה שיותר אוכלוסיות להיות מיוצגות. זה אומר פחות רגולציה על אמצעי תקשורת, סגירת תחנות ממשלתיות (גל״צ וכולי), קיצוץ תקציב משרד התרבות ומניעת האפשרות שרגולטור כלשהו יקבע לי מה לראות.
      ואז, ניתן לדברים הטובים לצמוח, לא משנה מאיפה הם באים.

      אהבתי

  3. general_pod הגיב:

    למה האוכלוסיות האלו מקדמות "אידאל יופי מערבי-אירופאי ואנטי-ערבי" ? אולי זה כי האנשים על המסך מאז ומתמיד היו אירופאים לבנים עם שיער חלק? אתה יכול לקשר את זה למה שתום אמר על שינוי השיח והתודעה טיפין-טיפין. מי שקובע כמה פרצופים חומים תראה על המסך זה לא הרגולטור, אלא היד הנעלמה וה"זייטגייסט" שמגדירים מי "שווה כסף" וכמה. וזה אומר הרבה מאוד על התפישות של מזרחיים את עצמם כשהם מעדיפים לקנות ביטוח מאנשים לבנים וכליעבודה מדודו מהום סנטר.

    אולי זה כי הערבי-שחור-מזרחי-זר (כל מיש שלא יהודי-אשכנזי) נתפש כאויב וכמאיים מאז קום המדינה וה"עליות" הגדולות מארצות ערב. בלי לגלוש למחוזות קונספירטיביים, אבל ניתן להצביע על אינטרסים של קבוצות שולטות לשמר את מוקדי ומנגנוני הכח שלהן, את ההון הפיננסי והתרבותי שצברו, ע"י יצירת מיתוג-מדרוג של בניאדם על הסקאלה של "כמה-אתה-נראה-כמו-ערבי". אמנם זו לא-קונספירציה שנובעת מכל התרבות המערבית-קפיטליסטית-הוליוודית של המאה שנים האחרונות, אבל מעניין לראות איך ובאיזו חדווה אנשים לא-חשוב-מאיזה-מוצא אוכלים את החרא הזה.

    אין ספק שהקטנת הרגולציה וצמצום מעורבות השלטון בכל תחומי חיינו הן מטרות מבורכות. אבל לא נראה שזה ישנה משהו שלא משתנה גם ככה. שוין.

    כמו כן, חולקות על תפישת העולם שלך שנובעת נמדדת ומונעת אך ורק מתועלת כלכלית-פיננסית. בפועל ובשורה התחתונה יש דברים הרבה יותר חשובים מכסף.

    אהבתי

    1. Doron Nir הגיב:

      ברור שיש דברים יותר חשובים מכסף, אבל אני לא יודע למדוד אותם, ולכן גם לא מנסה 🙂
      יש לי הרגשה שבכל הפוסט הזה יוחסו לי כל מני דברים שאני לא באמת חושב, אבל מישהו החליט שאני חושב אותם, ולי אין כל כך כח להתווכח. בכל מקרה, תודה רבה על ההאזנה ועל הפידבקים. זה מאד נעים.

      אהבתי

כתיבת תגובה