פרק #48 – רועי עידן


לינק להורדה ישירה
הרשמה ב-iTunes
הרשמו ל-RSS שלנו

רועי עידן הוא עיתונאי, תסריטאי, פובליציסט ואיש חכם באופן כללי. הוא נולד וגדל בחיפה, למד בריאלי, ואחרי השירות הצבאי למד בבצלאל והיה מאייר בסטודיו ״Animation Lab״ בירושלים. הוא עבר לתל אביב, ובזמנו הפנוי היה שוטר מתנדב. הוא נשוי, אב לשתי בנות וגר בתל אביב.

על מה דיברנו:
הליכודניקים החדשים (כן, עוד פעם), שוטרים מתנדבים, אלימות בהפגנות ימין, ביבי נתניהו, תסריטים לטלויזיה, נסיונות לעשות אנימציה בישראל, אייטמים בתשלום, שמאלנים מטומטמים, ליל הסדר, בג״צ, מערכת המשפט בישראל, כחלון, המפעל הציוני ועוד הרבה דברים.

קישורים מומלצים

12 מחשבות על “פרק #48 – רועי עידן

  1. lambdeus הגיב:

    תודה רבה על שהבאתם ימני משכיל, רהוט ואינטיליגנט- כל מה שהוא אמר כל כך חיזק לי את האמונה בדעות השמאלניות שלי.
    כל כך כייף לגלות שגם הסברים "מנומקים וראציונלים" אין בהם כלום ומסתמכים על זוית ראיה מעוותת. עגלה ריקה, אם ניקח ביטוי ממחוזות אחרים.
    ההתפתלויות בנסיון להסביר למה צעדים לא דמוקרטים הם טובים לדמוקרטיה (שבעצם, הם רק טובים למפלגת השלטון ונועדו לפנות מהדרך ולהערים מכשולים על אופוזיציה ודעות אחרות שמסכנות את הדוקטורינה) פתחו את עיניי לאשלייה והשכנוע העצמי שבהם חיים אנשים שכל דרכם הפוליטית היא רק למנוע ממי שלא מיישר קו להרים את הראש.
    איך אמר רועי עידן? "אתה חייב להיות ציני כדי להאמין בדברים האלו".

    Liked by 1 person

  2. lambdeus הגיב:

    אני מתכוון לבון טון החדש של הימין- סימון הרשות השופטת ובית המשפט העליון בפרט, כמטרה החדשה. החיפוש בציציות, סימון והגדרת נטיות פוליטיות של שופטים ואנשי ועדת הבחירת שופטים (אפילו כחלון פתאום נהפך לשמאלני כשזה מגיע לנסיון דליגיטימציה של הועדה). החתירה לבסס דריסת רגל ושליטה על המכשול העיקרי כרגע להפקרות השילטונית והאידיאלוגית שמובילה הממשלה ובעיקר זה העומד בראשה.
    רועי עידן טוען שישראל היא לא דמוקרטיה מלאה, בזה אני נוטה להסכים איתו, אבל הפתרון שלו, שנשמע מאוד כמו "אם זו לא דמוקרטיה אמיתית אז אפשר לבטל חלק מאבני היסוד של הדמוקרטיה" במקום לדאוג לחזק אותם.
    כפי שאני רואה את זה, בג"צ הוא כרגע המחסום היחידי בפני חקיקת חוקים עוקפי דמוקרטיה במובנה הרחב, חוקים עוקפי חוקי יסוד והעברת כוחות וסמכויות מסוכנות לרשות המחוקקת. אני מניח שאנשי הימין אוכלים בתאבון רב את הטענה שביבי המסכן רוצה לשלוט, רוצה להציל ולקדם את המדינה, לפתור את כל בעיות הטרור, יוקר המחייה, האנרגיה והשיכון, אבל בית המשפט הרשע לא נותן לו. בעוד שהאמת היא שיש לנו כרגע ראש ממשלה הססן, נגרר, פחדן ופראנויד, שתוקף לכל הכיוונים אבל לא מציע שום פתרון מעשי ואמיתי.

    אבל עזבו,הפוד קאסט שלכם באמת מרתק גם כשהוא מביא אנשים שלא חושבים כמוני.
    גם אם יש ביקורות על אופן ההנחיה שלכם (מדברים יותר מדי, מתפרצים לדברי המרואיינים, לא נותנים להם לסיים רעיון, מתפזרים על מלא נושאים, הציניות של ראם וההערות ביניים שלו (שאני מוצא אותם מאוד מקסימים) ופותחים המון סוגריים בתוך הנושאים), זה חלק מהקסם. איך אמרתם, חלק מהקסם של ישראל זה שזה שכונה פה. כנ"ל לגבי הפודקאסט.

    Liked by 1 person

    1. Daniel Barkan הגיב:

      אין נכון להיום אף דוגמא בעולם הדמוקרטי לבית משפט שחבריו לא נבחרים ע"י נבחרי ציבור ויש לו סמכויות קרובות לסמכויות של בג"ץ. גם הדוגמא האמריקנית שהועלתה בפרק לא תופסת. שופטי העליון האמריקנים ממונים ע"י הנשיא.
      הכל כמובן שאלה של איך אתה מגדיר דמוקרטיה. אם בעינך בית משפט שלא נבחר ע"י אף אחד קובע מה נכון ומה לא נכון זו דמוקרטיה, אז אתה צודק. השאלה היחידה היא למה שנשיא העליון לא יהיה כבר ישר ראש ממשלה (או כמו שהם אוהבים לפסוק, העליון יקבע איזה מועמד לראשות ממשלה עומד במבחן הסבירות). אז זו תהיה דמוקרטיה מושלמת…

      אהבתי

  3. gelram הגיב:

    הגדרתם את רועי עידן כ"ימני אינטיליגנטי", ואני לא מבין למה. אינטיליגנט מבחינתי זה אדם שלא חוזר על סיסמאות נבובות מבלי לבדוק אותן, ועידן לא עשה זאת. למעשה, רועי עידן הוא ההוכחה שהשיטה של ביבי-ליברמן-בנט הצליחה – הם יכולים להיבחר ללא מצע (זה מה שהם עשו בשתי מערכות הבחירות האחרונות), ללא אמירת אמת, ודיבור בסאונד-בייטס של סיסמאות נבובות – ואנשים יאמינו ויצביעו להם מבלי לבדוק את נכונות דבריהם.

    אז איפה עידן טעה, או אפילו סתר את עצמו? יש המון מקומות בשיחה הזו, ואני אמנה רק חלק מהם:
    1. בג"ץ פסל בכל שנות קיומו כ-10 חוקים של ממשלות ישראל. אכן – רובם של החוקים הם בשנות שלטונו של ביבי, אבל זה רק בגלל שביבי וממשלתו מפרים ימים כלילות זכויות אדם. אבל לומר שבג"ץ מייתר את הרשות המבצעת והמחוקקת? אלה שטויות שלא מגובות במספרים או עובדות. צר לי להרוס לעידן את תיאוריית הקונספירציה.

    2. אם כבר ויתור על רשות כלשהי – ממשלות ביבי האחרונות עושות שימוש בוועדת השרים לחקיקה כפי שאף ממשלה לא עשתה לפני כן. למעשה, הוועדה הזו מייתרת כמעט לחלוטין את עבודת הכנסת והפיקוח של הכנסת על הרשות המבצעת. אין אף ראש ממשלה שזלזל כל כך בכנסת כפי שביבי מזלזל, ולראייה – כל החוקים שנועדו להגביל את כוחה, את כמות השאילתות, את הצעות האי-אמון ועוד. וזה עוד לפני שאמרנו מילה על האיומים החוזרים והנשנים מצד שרים וח"כים על הרשות השופטת.

    3. עידן טען שאסור שממשלות זרות יתערבו במדיניות ישראלית – נתחיל בזה, שראש הממשלה שלנו התערב באופן הכי בוטה שאפשר בבחירות האחרונות בארה"ב וגם לאחר מכן, בהסכמים שחתמה ארה"ב מול מדינה צד ג'. שנית, גם ממשלת ארה"ב התערבה פה באופן בוטה במתווה הגז, והפעילה את כל השפעתה וכוחה כדי שהמתווה יעבור. למעשה, כבר פורסם שלג'ון קרי יש מניות יסוד בחברת נובל אנרג'י, והוא הפעיל לחץ אישי כבד כדי שהמתווה יעבור. שנית, עשרות אלפי אזרחים יצאו לרחוב כדי למנוע את ההסכם הרע הזה, ורק בהתערבות המבקר נעשה שימוע ציבורי בקיץ האחרון – שגם הוא היה בדיחה עלובה – אז בבקשה שמר עידן לא יספר לנו על "רצון הציבור", כי הרצון הזה לא בא לידי ביטוי במתווה הזה. עידן טען גם שבגלל בג"ץ לא יהיה פה גז? אז א. יש כבר גז; ב. נובל בעצמה מנסה לדחות עד כמה שאפשר את פיתוח "לווייתן", בלי שום קשר לביבי או לבג"ץ; ג. לא שמעתי שום התייחסות של עידן לשקרים בנוגע למספרים שביבי ושטייניץ מאכילים אותנו בקשר להכנסות מהגז – מספרים שאינם רלוונטיים כבר לפחות שנה.

    4. ועוד בנושא ההתערבות של זרים במדיניות ישראלית – עד כמה שאני לא אוהב את "בצלם" ודומיהם, ארגוני ימין כמו אלע"ד, אם תרצו ואחרים מקבלים תרומות במאות מיליוני דולרים מהמון תורמים פרטיים בארה"ב (אלע"ד לבדה קיבלה בשנתיים האחרונות 450 מיליון דולר! – הרבה יותר מכל עמותות השמאל ביחד), חלקם תומכים באופן גלוי בהשמדה של מדינת ישראל – לא פחות – לצורכי אמונה וארמגדון. מעניין שעידן לא חושב שכאן יש בעיה.

    5. עידן טען שבג"ץ מנע הריסה של בתי מחבלים. נגיד לרגע שהוא צודק. אני תוהה: מדוע לא הרסו את בתיהם של אלו שרצחו את הנער מוחמד אבו-ח'דיר ומשפחת דוואבשה? התירוץ של הממשלה – "כי אצלינו לא מחנכים לרצח ואצלם כן" – הוא תירוץ עלוב שלמעשה מוכיח אפליה וגזענות בוטה. אבל בלי קשר לכך, כל מי שחקר את הנושא לעומק, מצא שהריסת בתי מחבלים לא מסייעת בהורדת מספר הפיגועים. אבל את עידן כל זה לא מעניין. בג"ץ אשם וזהו. תחי הקונספירציה.

    6. מר עידן מתלונן על נושא הפליטים מאפריקה – והנה עוד נושא שבו ממשלת ביביהו מפרה זכויות אדם כבר שנים: כליאת אלפי אנשים ללא משפט וללא סיבה. למדינת ישראל אין מדיניות הגירה רשמית – ובניגוד לחוק הבינ"ל, אנחנו מעולם לא בדקנו מי מהמסתננים הוא פליט ומי לא, כך שאין לנו למעשה מושג מי "מסתנן עבודה" ומי פליט לפי ההגדרה הבינ"ל. וכדאי אולי להזכיר לעידן שישראל חתומה על "אמנת הפליט" של האו"ם, כך שהיא מחוייבת לבדוק את הנושא הזה. אבל היי! הרבה יותר קל לדבר בסיסמאות של שרת המשפטים ושרת ה"תרבות", ולהאשים את ארגוני זכויות האדם. אה, וד"א – אין יותר מסתננים חדשים, למרות ההפחדות של הממשלה. מאז בניית גדר הגבול עם מצרים, אין פה כמעט מסתננים חדשים. אז לטעון שבג"ץ מעודד אותם להגיע הנה זה פשוט שקר גס.

    ואלה כאמור, רק עיקרי הדברים/סתירות. הדיבורים שלו על הרפורמות המוצלחות של ביבי (על איזה רפורמות הוא מדבר? הפנסיות שהוא הרס לכולנו? משק החשמל שכבר אינו עצמאי? חברות המים המופרטות?), העובדה שהוא מוכן להרוס פה את הדמוקרטיה כדי ש"חופש הביטוי" יהיה ביטוי ריק מתוכן – כל אלה מוכיחים בעיקר בורות ואמון עיוור ללא בחינה של המציאות והעובדות, ולא אינטיליגנציה. למעשה, אפילו משה פייגלין נשמע אינטיליגנטי יותר ממנו. אני מציע לעידן להוציא ל-2 דקות את הראש מהפייסבוק ולהתחיל לקרוא. לקרוא באמת, וללמוד את העובדות.

    Liked by 1 person

    1. Maoz Yosf Magen הגיב:

      שלום
      הנוסחא ביבי-בנט עובדת ותעבוד כי היא מנגנת על הזהות היהודית.
      1. הבעיה עם בג"ץ שבכללי הוא תערב בכל דבר כפי שמרחיבים בארוכה דניאל פרידמן ומנחם מאוטנר.
      2. מתווה הגז אושר על ידי מרבית הכלכלנים.
      3. כן זה גזענות התרבות שלנו פחות רצחנית מלהם בגלל זה הורסים בתים שלהם ולא שלנו.
      4. ולגבי המסתננים אמנם שצריך שהכל יעשה כחוק אבל מה לעשות אין להם מקום בדרום תל אביב .

      אהבתי

כתיבת תגובה