פרק #111 – אורטל בן דיין אייקון אופנה


לינק להורדה ישירה
הרשמה ב-iTunes
הרשמו ל-RSS שלנו

אורטל בן דיין היא פובליציסטית, מעצבת תכשיטים, בוגרת ״האח הגדול״, בוגרת סוציולוגיה, אישיות פייסבוק עם עשרות אלפי עוקבים ואייקון אופנה. היא נולדה וגדלה בקריית שמונה וגרה היום בתל אביב. לאורטל יש חנות ברחוב הגדוד העברי בתל אביב, שם היא מוכרת את הקולקציות המקוריות שלה.

על מה דיברנו:
אשכנזים, קיבוצים, מירי רגב, חלוקת קרקעות, הקשת הדמוקרטית המזרחית, נתניהו, הליכוד, אורלי לוי, האח הגדול, הפה המלוכלך של יורם זק, טוקבקיסטים בפייסבוק, שמלה כחולה, צפירת יום השואה ועוד המון דברים

קישורים מומלצים:
הפייסבוק של אורטל בן דיין
הטוויטר של הלל גרשוני
בג"ץ הקרקעות

Still Black
פלאפל עמר
גבעת שחומית

מיקום החנות של אורטל
אלי וונג
לא פה לא שם
שיחה מקומית

מחשבה אחת על “פרק #111 – אורטל בן דיין אייקון אופנה

  1. gelram הגיב:

    אין לי חשבון בפייסבוק, אז אני מעוניין להגיב לפחות כאן:
    היה פרק מעניין מאוד, לפחות עד הרגע שבו בן דיין סיפרה כמה היה פה הרבה יותר קל לאשכנזים בשנות ה-20 של המאה הקודמת. אז תנו לי לחדש לכם – זה בולשיט אחד גדול.

    כשהעליות הראשונות הגיעו בשלהי המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, לא היה פה כלום. הם הקימו פה הכל. הם נרדפו הן ע"י ערבים והן ע"י הבריטים. הם הגיעו ממדינות תרבותיות ועשירות למדינה מצורעת, מלאת יתושים וביצות. סבא שלי עלה לארץ בשנות ה-30, והוא נאלץ להילחם כל יום ויום על חייו, רק כדי להביא עוד יהודים מעפילים.

    לא כך היה בעליות המזרחיות, שהגיעו אחרי קום המדינה. הם הגיעו למדינה שכבר הקימה יישובים, נלחמה על עצמאותה ונפטרה מהבריטים. אז כן – הייתה אפליה אנטי מזרחית. וכן, זו עוולה רצינית שאנו צריכים לשנות (בכלל יש פה חוסר שוויון, שלאו דווקא קשור למזרחים).

    אבל לומר שהאשכנזים ליקקו פה דבש בזמן שהמזרחים המסכנים נדפקו? איפה לעזאזל הייתם במלחמת העצמאות? או לפני כן, בזמן מאורעות תרפ"ט? חייתם חיים נוחים לגמרי במדינות ערב (כולם הרי היו יועצים של המלך), בזמן שהמשפחות שלנו נספו בשואה, והצאצאים שלהן נלחמו על הארץ הזאת. אז די לעיוות ההיסטוריה בבקשה.

    ברגע שהיא אמרה את המשפט הזה, כל מה שהיא אמרה לפני כן נשמע לי כמו 'אוי אוי אוי' מתקרבן וחסר מודעות עצמית.

    אהבתי

כתיבת תגובה