פרק #20 – אמיר חצרוני

לינק להורדה ישירה

אמיר חצרוני הוא פרופסור לתקשורת, חוקר, סופר ופובליציסט. הוא בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים, בעבר לימד בחוג לתקשורת באוניברסיטת אריאל וכיום מלמד בשלוחת אוניברסיטת ליברפול בשנגחאי. הופעותיו בתקשורת, כמו גם הפוסטים שלו בפייסבוק, מתאפיינים בשנאת מגוון מאד גדול של אוכלוסיות.

את חצרוני ניסינו להביא להקליט איתנו פרק במשך מספר שבועות, אלא שהוא היה תקוע בסין בגלל מריבה עם זוגתו. זה נשמע הזוי, וזה אכן הזוי.

על מה דיברנו: פרענקים, מופלטות, גיא לרר, סין, פולין, מגדלי רובינשטיין, מהות האקדמיה, המאבקים של הפרופסור נגד האקדמיה, פיצוחי כהן, עיצוב משחקים, תכניות ריאליטי, אלימות, טבעונות, קיפוח.

לינקים מעניינים:
עמוד הפייסבוק של הפרופסור

10 מחשבות על “פרק #20 – אמיר חצרוני

  1. Desertsky הגיב:

    ראיון מצויין. לא ידעתי שחצרוני מבריק – (לא שהיה לי סיכוי מההתבטאויות הציבוריות שלו) – תודה על השירות לציבור!

    היה לו קייס בענין האקדמיה וניתוקה האידיאלי מהמקצועות הטכניים, וחבל שהוא לא הביא אותו עד לסופו המתבקש (לא עזרתם לו – אבל הוא לא עזר לכם לעזור לו). דווקא הדוגמא של הgame design היא שיא הלופט-געשעפט (כמה פסיכולוגים יפיקו לקח פרקטי יומיומי ממנה, וכמה אנשי תקשורת יהפכו למעצבי משחקים פול טיים?) – שבכל זאת ללא ספק תתרום לכל מי שישתתף בה. הרי זה בדיוק שאר הרוח, הערך המוסף האפלטוני שחצרוני ניסה לתאר ולא הצליח עד הסוף גם באשמתו, גם באשמתכם.
    נראה לי שאתם מסכימים על הרבה יותר ממה שנראה לכם, אבל לשני הצדדים היה אינטרס לא להודות בזה:)

    אהבתי

    1. Doron Nir הגיב:

      אני חושב שרוב האנשים מסכימים על הרבה יותר ממה שהם היו רוצים להודות, אבל לפוליטיקאים ולתקשורת אין שום אינטרס להראות את זה 🙂 תודה על המשוב!

      אהבתי

  2. דרור הגיב:

    הבנאדם לא סגור על עצמו בשיט. .. נתחיל בכך שהוא פעם התבטא שעדיף ללמוד מקצועות כגון רפואה, הנדסה וסיעוד במקום לעשות תארים ב"מדעי הכלום" כגון תקשורת וכו'..נמשיך בכך שאכן לא היתה לו תשובה ראויה למה הוא חושב שהמחקרים שלו נחוצים למשהו ולא בזבוז כסף מוחלט למדינה

    אהבתי

  3. יובל הגיב:

    שיחה הזויה עם אדם הזוי בעיקר המעבר החד בין הדיון הרציני על האקדמיה לשיחה הרכילותית על החברה בסין. בהחלט מצאתי את עצמי שומע הלאה והלאה רק כדי לשמוע מה הוא יגיד בעוד רגע 🙂

    בעניין האקדמיה, תפקידה לשמר ולקדם את הידע האנושי, ללא קשר לפרקטיות של אותו ידע. בסופו של דבר חלק מהידע שנצבר באקדמיה גם מתורגם ע"י אנשים יותר פרקטיים לקונספטים או מוצרים שמשפרים את חיי כולנו, אבל זו מטרת משנה. מכיוון שהאקדמיה היא ללא כוונת רווח, אוניברסיטאות תמיד נסמכו על פטרונים, בין אם גורמים פרטיים ובין אם ממשלתיים. הפרקטיקה של המחקר עצמו היא עניין אחר

    אהבתי

כתיבת תגובה